Fysioterapia: Terveysportti ja muita portaaleja

Terveysportti ja Oppiportti

 

Terveysportin kirjautumiseen liittyvät ongelmat

  • Terveysportissa tarkista aina, että oikeassa ylänurkassa lukee Laurea amk.
  • Jos oikeassa ylänurkassa lukee esim. oma nimesi, sinulla ei ole käytössä Laurealle lisensoidut Terveysportin palvelut. Oman nimesi näkyminen Terveysportissa liittyy Oppiportissa luomiisi henkilökohtaisiin Duodecim-tunnuksiin.
  • Älä koskaan pidä samanaikaisesti samalla selaimella avoinna Terveysporttia ja Oppiporttia, johon olet kirjautunut omilla tunnuksillasi.
  • Ongelmatilanteissa sulje Oppiportti ja Terveysportti ja avaa sen jälkeen Terveysportti uudestaan.
  • Jos Laurea amk -teksti näkyy Terveysportin yläkulmassa vain hetken ja katoaa sitten, ongelma liittyy mahdollisesti selaimeesi. Avaa Terveysportti toiseen selaimeen. Jos selaimen vaihto ei auta, voit kokeilla selaimen evästeiden, välimuistin ja sivustotietojen tyhjentämistä sekä Terveysporttiin tai Oppiporttiin liittyvien tallennettujen salasanojen poistamista selaimen muistista. Tämän jälkeen sulje kaikki selainsivut ja aloita uusi selainistunto.
  • Jos ongelma ei ratkea tämän sivun ohjeilla, ota yhteyttä kirjastoon library [at] laurea.fi.

Muita tyypillisiä ongelmia ovat olleet:

  1. Opiskelija ei ole hyväksynyt HAKA-tiedonsiirtoa osoitteessa https://my.laurea.fi/?lang=fi
  2. Opiskelija ei ole luonut Oppiporttia varten tunnuksia Laurean verkossa Laurean sähköpostiosoitteella. Tämä on  tehtävä uudestaan, kun tunnukset vaihtuvat nimenmuutoksen tms. yhteydessä
  3. Opiskelijan omassa tietokoneessa voi olla estoasetuksia.

Terveysportti ei toimi henkilökunnan työkoneilla

  • Jos Terveysportti ei toimi Laurean työkoneella, asenna uudelleen Laurea Azure VPN 1.1. Lue ohje.

Laurea-kirjasto | Saavutettavuusseloste | Laurea Library | Accessibility statement